2.místo na Rybina Cup

Jednoho krásného dne mi volal Vlasťa, jestli nepojedem na závody na Rybina Carp 2016. Měla to být zhruba 50 hodinovka na rybníku Štěrkáč Zaječí. Závod nebyl nikde propagovaný, bylo to spíš pro kamarády a obch. partnery jedné ryb. prodejny. Nabídku jsem přijal a přípravy mohly začít.

Den D nastal a ve čtvrtek po práci jedeme na místo, samozřejmě s menším zpožděním, ale nebyli jsme poslední. Vodu jsme znali a u téhle vody je los velice důležitý, tak jsme museli dát nějaké pivko na odvahu. Losoval jsem já, Vlasťa skrz ženské usoudil, že má tento den smůlu, tak to zbylo na mě.

Pořadatel zavolal RRBaits a už po menší zástavě srdce tahám číslo a vypadá to na TOP flek, tak skáčeme radostí a jdem na panáka, po příjezdu na místo zjišťujeme, že to je místo vedle TOP fleku. Nevadí, ještě ladíme vítr, protože je to zde o dalekých náhozech a ukazuje nám to přesně protivítr a celkem větrno. Taky nevadí, mám celkem pěkné místo, takový průměr, ale ne rožek a podobnou nesnáz.

Pravidla jsou zde hodně omezená (což je super), Spombovat se může jen 2x denně ráno a večer a jen hodinu, jinak Kobra, nebo prak. Zkoušíme kombinace udic, na dno jde novinka R2 a do sloupce wazzupky, jedna s esencí TOP Enzym a druhá s esencí Monster Fruit.

Závod začal, tak začínáme krmit peletami, co uvolňují suroviny do sloupce, takže nám jezdil jak zig, tak i udice ze dna. Zig nám šlapal do setmění, pak jsme přešli na montáže na dno, ale celá naše strana mlčela a přes noc nám přišlo jen málo ryb. Přes den to bylo parádní, a jak se začala prohřívat voda, tak ryba vyjela do sloupce a celkem úspěšně se nám ji podařilo odlovovat. Bohužel háčky bez protihrou + hrana cca. 5 metrů od nás znamenalo, že jsme hodně ryb ztratili.

Dalo se říct, že jsme se přetahovali první 3 v jedné rovině a chvilku jsme byli na prvním místě, pak na druhém a tak stále dokola, což bylo super, že se muselo bojovat do poslední chvilky. V sobotu odpoledne se nám podařilo chytit i 18 kilového kapra, čímž jsme mohli bojovat i o největší rybu.

Skrze nástrahy jsme se uskromnili na esence Top Enzym + Monster Fruit, ostatní esence jsme ani nezkoušeli, protože jsme chvilkami měli i 3 ryby na prutech. V sobotu nám přijel pomoct další člen teamu Martin (Komynyk), ale skrz práci a osobní záležitosti zase musel jet dál. Tímto mu ale děkujeme za pomoc, hlavně za náhozy, protože už jsme toho měli trochu dost.

Do poslední chvilky jsme nevěděli jak vše dopadne, začal se na nás navíc dotahovat další team a rozhodčí mlčeli. Nakonec jsme urvali druhé místo, první nám uteklo o 3.5 kila. Nachytali jsem kolem půl tuny ryb. Cenu o největší rybu jsme nedostali, dostal ji druhý team, ač kapři měli oba shodně 18 kilo, ale ten jejich se rozhodčímu zdál od pohledu větší :D nevadí.

Závody byli v pohodě, fajn lidi, sice jsme byli obviněni, že jsme měli snad 18 kaprů ve 2 sacích, proběhla i kontrola protihrou + dalších povinností, ale vše se srovnalo, vyříkalo a pořadatel byl klidný.

Za team RR Baits, Peťa „inženýris" :)