„Za kapřími velikány do neznáma“

„Za kapřími velikány do neznáma"

při návratu z jedné zahraniční výpravy s Radkem jsem špatně odbočil na sjezdu z dálnice a dostali jsme se nějaké menší dědiny, ukazatel naším směrem byl i tam, tak jsme se kvůli pár kilometrům na dálnici již nevraceli a pokračujeme po státní cestě... Koukal jsem do navigace kama asi pojedeme a všiml jsem si si tam nějaké menší vody, říkám Radkovi jdem mrknout, ne? On samo souhlasil J menší stojatou vodu plnou porostů, stromů, rákosí jsme celou prošli a na jejím konci se setkáváme s rakouským rybářem, který právě zdolával pěkného kapra. Po krátkém seznámení zjišťujeme, že máme spoustu společného a ukazuje nám svou sbírku kaprů přes 30kg. Radek mu ukázal svou sbírku a poté nám řekl o jedné státní vodě, kde se dají nachytat pěkné ryby a udělat nádherné fotky.... Ještě cestou domů jsme naplánovali datum výpravy.

Asi 2 týdny před výpravou podává Radek na fotbalovém hřišti svůj životní výkon a utrhne si meniskusi v koleni a tím se odjezd komplikuje...

Napadá mě pouze jediný člověk , který má vždy čas, pokud jde o ryby „Martin"

Hovor trval asi 30s a bylo rozhodnuto.

Kolem 4h ranní se k našemu přiřítí jeho Káčko zaskládané až po střechu, vše nahážem do Transporteru a letíme... Kolem 9h jsme na místě, obcházíme vodu, ptáme se místních a získáváme informace.

Vše co jsme potřebovali vědět víme, tak jedeme do obchodu dokoupit jídlo a cestou zpět zastavujeme u cesty v menším pohostinství, kde právě dotočili selátko. Najezení a spokojení se vydáváme na naše místo.

Vyložíme jen základní věci a ihned vyráží s člunem na vodu hledat nějakou lavici nebo něco tvrdýho. Všude jen samé bláto, není hluboké, ale dost zapáchající... Asi po 1,5h nacházím tvrdší místo o rozměru asi 3x1m. Je tu zakázaná zavážka, tak to nebude jednoduché házet na 80m na tak malé místo, ale je to jediná varianta. Martin našel místo asi 50m od mého s potopeným pařezem, před kterým byl asi 2m tvrdý výběžek, umisťujeme tyčovky, krmíme, připravíme montáže, nahodíme a jdeme dál stavět obydlí. Na zahájení probíhá láhev sektu a samo i hrníček pro vodníka :D

Zanedlouho se stmívá a mi usínáme únavou. Noc proběhla bez jediného záběru. Ráno přehazuji svou oblíbenou kombinaci topenzymu, jedu přikrmit místo partiklem a zanedlouho přichází záběr nahoru, dolů, nahoru, dolů... Je to cejn kolem 50cm, ale nevadí, nějaké ryby v krmeném místě jsou... Probíhá takové to standratní ráno (pivo, řízek co zbyl z cesty, pivo) :D

Do oběda byl topenzym, který funguje naprosto všude bez kontaktu. Kombinaci měním za plovoucí discharge scopex-banán a doplňuji o yellowberry. Do hodina přichází jízda a na břehu je krásnej lysec s váhou 15,60kg. Radost je obrovská. Kombinaci nechávám stejnou a cca za hodinu další jízda, šupinatý dorostenec do 10kg. Martin je na tom stejně, na 2x14mm berou menší kusy, ale každej máme jednu naladěnou i na větší, já 30mm a Martin 3x20mm. Blíží se pomalu noc a na místo doráží místní RS. Chlapi jsou v pohodě, vše máme v pořádku a ještě nám poradili. V tom mi odjíždí prut s 30mm, bere sebou i tyčovku, neváhám, sedám do člunu se pokusit zachránit situaci, po 10min souboji vítězí tyčovka a můj 4,5kg fluocarbonový návazec praská. Byla to určitě ryba k 20kg......

Stmívá se, tak čekáme po 40C vedru půjde ryba více ke dnu a noc přinese nějaké záběry.... Bohužel opět ani jediný..

Ráno v 5:30 mě již budí ranní slunce a v 7 bylo už takové horko, že jsme se koupali pod prutama. Voda u hladiny měla 32C.

Dáváme opět sladkou kombinaci a ve 13h opět jeden menší dorostenec, nevadí, aspoň je zábava. V 15h jízda, utíkám z relaxačního pobytu ve vodě, zvedám prut a hned vím, že tohle dorostenec není... Po asi 15min souboji je na břehu nádherný šupináč s váhou 17,70kg.

Martin ve své siestě pokračuje až do 21h, kdy sedá k prutům brunátný, že celý den spal a nechytal :D Do hodiny vytahuje nějaké dorostence, tak je spokojen... Noc opět nic...

Ráno se to rozjíždí Martinovi v 7:15, sedá na člun a bojuje u své vázky, bohužel voda vítězí...

Ve 13h standartně přichází záběr mě, šupi kolem 12kg... Zbytek odpoledne probíhá ve stylu jídlo, pití, pobyt ve vodě. Martin se lehce rozvášnil s pitím a padá při vaření na své brolly, naštěstí oba bez následků :D První večerní úlovek je ježek, co poctivě chodil každej den na Skrilla a Játra :D

Těsně než se začalo rozednívat mi odjíždí prut s 2x24 skrillem, sedám na člun a začíná souboj, odhadoval jsem rybu okolo 15kg a po 20min opravdového boje mám v podběráku menšího lysce s velikou ocasní ploutví, měl necelých 14kg.

Den probíhá jako všechny ostatní... 40C horko, jídlo, pivo, pivo, pivo, relax ve vodě, jen kolem 13h nepřichází záběr, jako bylo každý jiný den zvykem....

Kolem 15:30 vylézáme z vody, na našem místě je již stín, ta leháme do lehátek a pokračujeme v odpočívání..

Za nějaký čas mě probouzí příposlech ve stylu jízdy pi-pi-pi-pi, zvedám prut a na druhé straně cítím něco, co jsem ještě nikdy nezažil... neváhám ani vteřinu, sedám do člunu, zapínám motor a letím za ním... Jak jsem na rybou, motor vypínám a začíná souboj... Je to těžký táhlý tah po dně, bez šance cokoli udělat.

Jen držím prut, koriguji brzdu a nechávám rybu dělat si semnou co chce... Martinovi to po 15min nedalo, skáče do vody a snaží se doplout ke člunu, ale ryba mě táhne dál a dál... Uběhlo asi 40min, ryba stále u dna, bez šance abych s ní cokoli udělal, Martin už je u člunu, shodujeme se, že je to sumec, už jsme neviděli ani své lovné místo, jak daleko nás odtáhl... Risknul jsem to, dotáhl brzdu a začal zvedat prut, vše s maximální opatrností, jelikož můj háček fox SSBP 8 a 4,5kg fluocarbon opravdu pro silové zdolávání není... Ryba povolila a nechala se cca 3m přitáhnout, poté ale zabrala zpět do hlubin, chvíli jsem počkal a znova zabral já, šla lehce a najednou se pod člunem ukázalo obrovské zlaté šupinaté tělo, skoro jsem spadl ze člunu údivem, ihned povoluji brzdu a říkám Martinovi „to je vole kapr" a on „si děláš vole prdel ne" Do 10min to kompletně vzdal, nechal se podebrat a my odjíždíme absolutně vyčerpaní (já z boje), (Martin z plavání) zpět k našemu místu... Bylo to kolem 600m. Jakmile stojíme nahoma na zemi, stále na něj koukáme a nevěříme... Rychle zvážit, ať se už tak vysílený kapr netrápí ještě víc... Váha se zastavuje na 25,70kg. 2-3 fotky a neseme ho do vody na další focení... Byl to neskutečný pocit štěstí, radosti, díků, asi každej, kdo něco takového zažil ví, o čem mluvím... Večer proběhla solidní oslava a druhej den ráno jsme mazali domů....

Celkové skóre za 6dní bylo 33 kaprů, z to nej 15+, 17+, 25+.. Co víc si přát od státní vody o které nic nevíte..