Závody Sobačov 2014

Ke konci října 2014 jsme se zůčastnili dalších závodů, tentokrát na menší nádherné soukromé vodě Sobáčov. Nikdy předtím jsme na této vodě nechytali, tudíž jsme jeli úplně na slepo. Ihned po příjezdu jsme šli do místního občerstvení, kde jsme na jedné stěně zhlédli fotky nádherný kaprů co tu byli chyceni, jasně vyznačené chytací sektory každého místa a ceny s pohárama. Po chvíli nás přišla obsloužit nádherná slečna, o které se zanedlouho dozvídáme, že je dcerou majitele J bereme kávu a jdeme čekat ven na propozice a losování. Já již na facebooku hledám výše zmíněnou :D Jako první jde losovat Peťa, jedná se o pořadí. Losuje č.6. Jako druhý jdu losovat já a vytahuji číslo 8, čož je naše lovné místo. Sedáme do auta a odvážíme věci. S místem jsme spokojeni, není to jedno z nejlepších, ale jsme spokojeni. Před námi je jeden ze tří ostrovů. Takže volba tří prutů byla jasná. Z levé strany jsme měli větší prostor na volné vodě, který nebyl uzavřen sousedním týmem. Jeden prut jsme se rozhodli umístit do tohoto místa. Připravili jsme se pruty, krmení a začali stavě tábor, ve kterém budeme trávit 3dny. Ozvala se siréna a závod byl zahájen. Pruty k ostrovu nahazujeme s maximální přesností, proto i každý až na víckrátý pokus. Po asi 2h se ozývá první pípnutí a vytahujeme neměřeného kapra... Netrvalo dlouho a rozjíždí se další prut. Měřený lysec asi 6kg. Za další hodinu se opět ozývá hlásič a amur... Ty jsme chytali celý první den až do setmění. Nebyli velicí, ale každé kilo dobré. Vše jsme chytali na naší závodní kombinaci. Sebou jsme měli i novou závodní řadu „MENEŽERIS", která bude představena v roce 2016. Peťa zůstaval chytat na závodní kombinaci a já zkoušel zatím dva druhy této řady. Později odpoledne druhého dne se ozývá můj hlásič, zvedám prut a táhnutí i směr ryby mi jasně naznačuje, že nejde o žádný menší kousek. Po 10min boje je na břehu krásný 11,5kg kapr. Radost z něj byla o to větší, že přišel z krmného místa nově testovaného boilie. Celý druhý den byl ve znamení pouze pár kousků menších kaprů a jednoho většího amura, kterého zdolal Peťa. Třetí den zahajujeme asi kolem 5h ranní z druhého krmného místa, kde jsem krmil dalším boilie ze závodní řady. Padám z lehátka na kolena, zvedám prut a opět silný zátah. Kapr si bere neúprosně i přes dost dotaženou brzdu a míří do vázky. Chytám cívku a bud a nebo, prut se ohýbá až k poslednímu očku a kapr se otačí zpět na volnou vodu... Asi po 15min se u břechu ukazuje další nádherný kapr. Zaradoval jsem se, že bude mít alespoň 14kg. Váha ukazuje pouze 11,6kg. Ovšem jeho díky mohutné ocasní ploutvi to byl jeden z mých nej soubojů tohoto roku. Tento poslední den nám přestaly chodit ryby z našeho top místa, ze kterého tahal celé dva dny většinu ryb Peťa. Lehce jsme znérvoznili, i když jsme měli slušný náskok před týmem po námi. Přebíjím zpět jeden prut na závodní kombinaci a posílám oba pruty k ostrovu. Do konce závodů zdoláme asi ještě 3-4ks ryb, se kterýma si pojišťujeme prvenství.

Během závodů nás navštívil i Radek, z Maďarska přezdívaný „zadek" the Boss of company RR Baits. Více o této přezdívce se dozvíte v reportu z Maďarské výpravy.

Závěrem musím říci, že závody byly dobře organizované, voda je nádherná, ryby zdravé, bojovné. Takhle nějak by měl vypadat každý soukromý revír.